Léonie Bisang, MA
CV
Seit August 2022 wissenschaftliche Assistentin am Lehrstuhl von Prof. Dr. Rainer Diaz-Bone. Zuvor wissenschaftliche Mitarbeiterin an der FHNW (Hochschule für Wirtschaft, Team Empirische Wirtschafts- und Sozialforschung) und bei Statistik Aargau (Fachbereiche Bildung und Bau). Masterstudium in Soziologie an der Universität Luzern und Diploma of Advanced Studies in Applied Statistics an der ETH Zürich.
Publikationen
- Bisang, L. R. G. (2025). Gender and Convention Theory. In Diaz-Bone, Rainer & de Larquier, Guillemette (Hrsg.), Handbook of Economics and Sociology of Conventions (S. 1–26). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-52130-1_131-1
- Diaz-Bone, R., Bisang, L., & Schwegler, G. (2024). Big Data. In Böhnke, Petra & Konietzka, Dirk (Hrsg.), Handbuch Strukturanalyse (S. 1 ff.). Wiesbaden: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-39759-3_25-1
Weitere Forschungsleistungen
- Analysis of Game Data. Referat, Doing neopragmatist research – Using and reflecting methods and methodologies in convention theory, Universität Luzern, Luzern, 2025
- Final Discussion. (Schluss-)statement;(Schluss-)zusammenfassung, Doing neopragmatist research – Using and reflecting methods and methodologies in convention theory, Universität Luzern, Luzern, 2025
- Transition to Higher Education: Choice or Selection? A Game As Research Method. Referat, 13th Sociology of Conventions Workshop – Sustainability, Conventions, and Compromise, Paderborn University, Faculty of Arts and Humanities, Paderborn, 2024
- Is place the new social? Geodata and the encounter of data worlds. (Panel-)Beitrag, SSA Congress 2024, Swiss Sociological Association, Muttenz, 2024
- Transition to Higher Education: Choice or Selection? Referat, REHES V Conference, Lucerne University of Applied Sciences and Arts, Luzern, 2023
- Social Inequality in the Transition From School to University: University or University of Applied Sciences? Referat, Sociology/Economy of Conventions: An Interdisciplinary Workshop for Methods and Theory Development (with Special Focus on Education), Leibniz University Hannover, Hannover, 2022